Fitness trenérka Petra radí, jak začít hubnout

Ne zřídka za mnou chodí nové klientky s tím, že jejich cíl je dát dolů nějaké to kilo a cítí se lépe. Společně pak hledáme cestu tu správnou cestu. Projdeme jídelníček a sestavíme plán pro tréninky. Jenže změnit svůj život tak, že ze dne na den začneme stoprocentně zdravě jíst a do svého diáře nacpeme pravidelný pohyb, není jednoduché. Možná lépe řečeno je to spíše nemožné. Osobně zastávám názor, že změny bychom měli zařazovat postupně a postupně si na mě zvykat, abychom našeho cíle dosáhli.

Pravidelný sport nebo změna jídelníčku?

Teď přichází ta otázka začít se změnou jídelníčku nebo zařadit do svého programu pravidelný sport? Záleží na tom, zda máte jen pár kilo navíc nebo je potřeba větší redukce. V druhém případě bych doporučila začít stravou. Díky jídelníčku na míru dáte pryč pár kilo, což výrazně usnadní najít na pohyb.

Pokud patříte k těm, kteří mají nějaké to kilo navíc, jako já před lety, určitě doporučuji začít změnu životního stylu u pravidelného pohybu.

Dnešní doba dost zrychlená, pořád spěcháme a často nemáme čas ani na pořádný oběd během dne. Není divu, že u většiny svých klientech najdu problém, že vlastně jedí celkem málo. Pravidelný sport má tu výhodu, že si uděláte chvilku pro sebe a hlavně nastartujete svůj metabolismus. Ten vám pak vždy dá signál, že přišel čas dát si něco k snědku a vy se normálně najíte. A má to ještě jednu velkou výhodu. Když strávíte hodinu na rotopedu, nebo na běžeckém pásu nebudete si chtít ten dobrý pocit po výkonu zkazit a pomyšlení na sladkou odměnu zmizí z vaší hlavy.

Změna jídelníčku

Krok jedna v podobě jsme úspěšně zvládli a nyní přichází na řadu jídelníček. Znáte to také? V momentě, když si něco zakážete, máte na to chuť. Ta se dostaví z pravidla v momentech, kdy jsme hodně ve stresu či nestíháme díky práci rodinu. Stejně jako u celkové změny životního stylu i zde na to jdete postupně. Sepište si jídelníček za uplynulý týden. Nezapomeňte ani na tekutiny. Sladíte si čaj, který pijete ne jen ráno, ale v průběhu celého dne v práci? Zkuste to bez cukru (medu). Neobejdete se bez sladkého? Zkuste jej vyměnit za ovoce, které si dopřejete v dopoledních hodinách – všechny přijaté kalorie během dne spálíte. Postupně přidávejte malé změny a dbejte na vyvážený jídelníček a uvidíte, že přechod ke zdravému stravování bude snazší.

I v dnešní uspěchané době lze přejít na zdravější životní styl. Nechtějte však změnit vše ze dne na den, ale dejte tomu čas a jděte krok za krokem. Osvojíte si nové návyky, které se pro vás stanou běžné. Kila se vám nevrátí.

foto: Unsplash