Hýbat se můžete efektivně i v pohodlí domova

Znáte to, také? Ráno vstanete, jedete do práce, do školy nebo vám začíná každodenní shon a povinnosti kolem dětí. Po celodenním kolotoči padnete vyčerpáním do postele. Nezbyde vám čas na nic a už vůbec ne na cvičení. Přitom cítíte, že trocha pohybu by pro vás byla vysvobození? Máme pro vás pár tipů, jak si zlepšit kondici, i když nestíháte pravidelně chodit do fitka.

Online cvičení

Je pravda, že chodit pravidelně do fitka může být časově náročnější. Cesta tam a zpět, sprcha po cvičení je čas navíc k samotnému tréninku. Digitální svět nám nabízí širokou škálu možností jak cvičit v pohodlí domova bez nutnosti dojíždět. Jestli to myslíte se cvičením vážně a rádi byste jej dostali na program dne, vybírejte z online programů, které jsou plánovány na delší dobu. Mezi ně se řadí například projekt 90 denní výzva, kde si svůj program vyberete dle svého cíle, ale i podle toho, co vás baví. Tréninky jsou 3 – 4 do týdne a velkou výhodou je, že máte i svého konzultanta. Takže v to nikdy nejste sami.

Choďte, choďte a choďte!

Pro tělo nejpřirozenějším a prospěšným pohybem je chůze. Zařaďte do svého dne, nejjednodušší způsob je vyměnit podlí jízdy MHD (nebo autem) za procházku domů či do práce. Prostě vystupte o pár stanic dříve a do cíle jednoduše dojděte. Choďte pěšky i pracovní schůzky a pochůzky, rozlučte se s výtahem a uvidíte kolik pohybu i do pracovního dne dostanete. Choďte svižně (pomalé loudání jako, když nakupujete v supermarketu, vede k nepříjemným bolestem zad v oblasti beder), hlídejte si vzpřímené držení těla, zapojujte do chůze i ramena a ruce.

Právě práce rukou a ramen vám pomůže držet tělo ve vzpřímené pozici. A uvidíte, jak se budete cítit skvěle a hlavně spálíte nějaký ten špíček. Neradi chodíte? Nevadí, co třeba dojet do práce na kole? Pokud vyloženě venku nemrzne a dá se tak cestovat i v zimě.

Aktivní rodičovská aneb cvičíme s kočárkem

Ano samotná běhání kolem dětí je pořádný tělocvik. Přesto však chcete, aby vaše mateřská byla aktivní? Vezměte kočárek, vyrazte do parku a užijte si tak trochu jinou procházku, během níž si ve skupině maminek protáhnete tělo. Jinými slovy zkuste STROLLERING program, který vedle cvičení venku na procházce nabízí i online programy sestavené dle potřeb maminek, pod vedením lektorek maminek. Prvního února začíná jeden z programů: Novoroční výzva.

Cest jak do svého života dostat více pohybu je spousta a jsem přesvědčená, že určitě najdete další! A aktivní pohyb se stane nedílnou součástí vašeho zdravějšího života.

foto: Unsplash