5 fitness trendů na rok 2019

Vánoční svátky utekly jako voda a za pár dní přijdou na řadu oslavy nového roku. A s ním spojený čas, kdy si dáváme předsevzetí. Určitě mi dáte za pravdu, že po období, kdy si dopřáváme řadu dobrůtek na vašem seznamu předsevzetí nechybí pravidelný pohyb.

Každý rok touto dobou si pokládám tu samou otázku:” Jaké fitness trendy ovlivní příští rok?” Moje práce osobní trenérky se neobejde bez neustálého vzdělávání a sledování trendů. Neváhala jsem a mrkla jsem na to, jaké budou fitness trendy v následujícím roce.

HIIT (Intervalový trénink)

Stejně jako v minulém roce i letos se bude HIIT hřát na pomyslném výsluní fitness. Mezi přednosti invarvalového tréninku bezesporu patří, střídání intenzity, se kterou cvičíme. Díky tomu nám stačí půlhodinka, abychom si dali pořádně do těla. Není tedy divu, že tato rychlá forma cvičení je stále stále tak populární.

Funkční trénink

Ve své práci se sice ještě poměrně často setkávám s tím, že klienti fitness center preferují workouty na strojích. Trend funkčního cvičení se těší o trochu většímu zájmu v zahraničí. Ovšem postupně se rozmáhá a čím dál tím žádanější. Výhody funkčního tréninku jsem vám přiblížila ve svém článku “Proč necvičím na strojích”.

Jóga v mnoha podobách

Ano, ani v tomto bodě se nic moc od loňska nezměnilo. Lekce jógy jsou prostě stálicí ve světě fitness. Jediné, co se v této oblasti mění jsou snad jen nové typy tohoto ceviční. Pokud patříš mezi milovnice pomalých pohybů, protahování a meditaci, bude toto pro tvé předsevzetí tak správná cesta.

Fitness přímo v práci

Sedavé zaměstnání nedělá dobře naším zádům. To si začínají uvědomovat i zaměstnavatelé. Ti už pohlížejí výše. Kromě zaměstnaneckých výhod v podobě příspěvků na sport, začínají v rámci kameláří budovat i privátní fitness centra nebo organizují pro zaměstnance privátní skupinové lekce.

Cvičení s vlastní vahou těla

Cvičení bez vybavení má hlavní výhodu v tom, že cvičit můžeme kdykoliv a kdekoliv. Krátký trénink si můžete zařadit třeba místo obědové pauzy a protáhnout si ztuhlá záda. Uvidíte, že vám pár cviků dodá energii do další části dne. Bude vám stačit jen podložka, případně gumičky (expander, theraband).

Na to jaký přesně bude fitness rok 2019 se budeme muset ještě pár dní počkat.Trendy budu sledovat v průběhu celého roku. V každém případě vám přeji ať si najdete to své cvičení, které vám dodá energii a radost z pohybu.