5 tipů, které vám pomohou spálit 100 kalorií v pár minutách

Občas se stane, že máme období, kdy nám na cvičení zbývá méně času. Ale ani tak se pohybu nemusíte vzdávat. Najděte si alespoň 10 minut, během nichž protáhnete tělo a spálíte 100 kalorií.

Kupte si švihadlo

Skákání přes švihadlo patří k aktivitám, při který vezmete kalorie útokem. Začněte zvolna. Když zvolíte mírné tempo a budete skákat v intervalech s krátkými pauzami, spálíte během deseti minut cca 100 kalorií a postupně můžete své skokanské dovednosti posouvat na vyšší a vyšší level.

Skákejte jako panák

Skákání jako účinný spalovač kalorií prostě funguje. Nemáte zrovna po ruce švihadlo? Nevadí, vyzkoušejte cvik s názvem panák neboli jumping jack. A jak na to? Postavte se snožmo, rukami podél těla a rovnými zády. Vyskočte, tak že nohy budete mít rozkročmo a ruce nad hlavou a opět vyskočte a vraťte se do původní pozice. A po deseti minutách je cca sto kalorií pryč.

Vybíhejte schody

Vyzkoušeli jste někdy ve fitku stepper? Všimli jste si někdy, jak na displeji naskakují spálené kalorie?  Stejného efektu dosáhnete vybíháním schodů. V rychlejším tempu vyběhněte schody do jednoho patra a zpět. Po dobu 10 minut. Chcete zvýšit intenzitu? Po každém vyběhnutém a seběhnutém patře udělejte pět dřepů s výskokem nebo výpady s přeskokem.

Sestavte si mini kruhový trénink

V případě, že zvolíte tuto variantu, kombinujte cviky, které zapojí více svalových skupin najednou a cardio. Skvělou volbou budou například dřepy s výskokem, angličáky, kliky, prkno, horolezec a z cardio aktivit běh na místě, panák nebo přeskoky přes švihadlo. Každému cviku věnujte 30 sekund a přejděte na další. Střídavě se zaměřujte na svaly na přední a zadní části vašeho těla.

Dejte si sprinty

Běhání patří k nejefektivnějším způsobům, jak se zabavit nechtěných kil navíc. Ale ruku na srdce, kdo z nás si najde hodinu čtyři dny v týdnu? Zařaďte do svého běžeckého tréninku sprinty. Sprintujte 15 až 30 vteřin a stejnou dobu vyklusávejte. Takto spálíte kalorie a zároveň ušetříte čas. Sprint je skvělá volba jak si užít cardio na konci vašeho tréninku ve fitku.